Piekļūstamība ir iekļaujoša prakse, kas veicina pozitīvu mijiedarbību starp personu un vidi, kurā tiek piedāvātas preces un sniegti pakalpojumi. Tā nodrošina veiksmīgu preču aprites, un pakalpojumu satura un funkcionalitātes mijiedarbību, neraugoties uz tādiem ārējiem faktoriem kā personu digitālā pratība, tehnoloģiju pieejamība, veselības stāvoklis u.c.
Piekļūstamības mērķis ir veicināt preču un pakalpojumu piekļūstamību personām ar invaliditāti un personām ar funkcionēšanās ierobežojumiem un visām personām, kurām ir situatīvi, pārejoši vai pastāvīgi fiziski, garīgi, intelektuāli vai maņu traucējumi, kā arī ar novecošanu saistīti traucējumi vai citi ar personu ķermeņa darbību saistīti traucējumi, kas mijiedarbībā ar dažādiem šķēršļiem ierobežo viņu piekļuvi precēm un pakalpojumiem un var apgrūtināt šo personu pilnvērtīgu un efektīvu līdzdalību sabiedrības dzīvē vienlīdzīgi ar citiem.
Piekļūstamības prasību ieviešana sekmē pilnvērtīgu un efektīvu līdzdalību, uzlabojot piekļuvi plaša patēriņa precēm un pakalpojumiem, kas, pateicoties to sākotnējam dizainam vai vēlākiem pielāgojumiem, atbilst personu īpašajām vajadzībām.
Piekļūstamību regulē Eiropas Savienības direktīva 2019/882 par produktu un pakalpojumu piekļūstamības prasībām, Preču un pakalpojumu piekļūstamības likums un Ministru kabineta noteikumi Nr.128 “Preču un pakalpojumu piekļūstamības prasības”.
SIA “Tet” piekļūstamības prasību iestrādē vadās pēc sekojošiem standartiem un ievieš atbilstību vadoties pēc principiem, kas aprakstīti sekojošās vadlīnijās:
Piekļūstamības nodrošināšanas prasības un šis piekļūstamības paziņojums attiecas uz SIA “Tet” privātpersonām sniegtajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem, izņemot starpierīču saziņas pakalpojumus, pakalpojumiem, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem un elektroniskās tirdzniecības pakalpojumiem.
SIA “Tet” pakalpojumiem, atkarībā no pakalpojuma veida, ir veikts iekšējs vai ārējs piekļūstamības izvērtējums. Piekļūstamības izvērtējums apliecina pakalpojuma un pakalpojuma sniegšanas procesa, kā arī piekļūstamības prasību pārraudzības atbilstības līmeni noteiktajām piekļūstamības prasībām. Atbilstība piekļūstamības prasībām tiek pārbaudīta un informācija par piekļūstamību pēc nepieciešamības tiek atjaunota balstoties uz periodiski veiktiem piekļūstamības izvērtējumiem un klientu atsauksmēm. Gadījumā, ja tiek konstatēta neatbilstība piekļūstamības prasībām, SIA “Tet” veic korektīvus pasākumus, lai panāktu atbilstību prasībām.
Balss saziņas pakalpojums.
Pakalpojums atbilst IKT produktu un pakalpojumu piekļūstamības prasību standartam EN 301549:2021 v3.2.1.
Interneta piekļuves pakalpojums fiksētā tīklā.
Pakalpojuma piekļūstamība tiek nodrošināta saskarnēs, caur kurām par šo pakalpojumu var saņemt informāciju, to pieteikt, apstiprināt, aktivizēt un ierīkot, atteikties no tā, kā arī saņemt klientu apkalpošanas pakalpojumus.
Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.
Bezvadu mobilā interneta pakalpojums.
Pakalpojuma piekļūstamība tiek nodrošināta saskarnēs, caur kurām par šo pakalpojumu var saņemt informāciju, to pieteikt, apstiprināt, aktivizēt un ierīkot, atteikties no tā, kā arī saņemt klientu apkalpošanas pakalpojumus.
Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.
Pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem, tajā skaitā lineārai televīzijas programmu apraidei, televīzijas programmu arhīvam un satura pakalpojumam pēc pieprasījuma, lietojumā ar jebkura pakalpojuma sniedzēja interneta pieslēgumu, neatkarīgi no atrašanās vietas tur, kur pieejams internets.
Šobrīd norit izstrāde pakalpojuma pilnveidošanai saskaņā ar EN 301 549 standartu. Piekļūstamības prasības dažādās pakalpojuma platformās būs pieejamas pakāpeniski laika posmā no 2025.gada 1.oktobra līdz 2025.gada 30.decembrim (Web pārlūkprogramma (PC/Mac), mobilā lietotne Android, mobilā lietotne iOS, TV aplikācija Android, TV aplikācija iOS).
Pakalpojuma piekļūstamība tiks nodrošināta šādu piekļūstamības funkciju iestrādē:
Pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem, tajā skaitā lineārai televīzijas programmu apraidei, televīzijas programmu arhīvam un satura pakalpojumam pēc pieprasījuma, lietojumā ar SIA “Tet” interneta pieslēgumu.
Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.
Tet TV un Tet TV+ pakalpojumi ir savstarpēji aizvietojošas tehnoloģijas, un to savstarpējā izvēle nepasliktina kopējo pakalpojuma pieejamību lietotājam. Tet TV pakalpojuma lietotājiem SIA “Tet” piedāvā Tet TV+ pakalpojuma risinājumu, kas nodrošina pakalpojuma piekļūstamību.
Pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem lineārā televīzijas programmu apraidē.
Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.
Virszemes Tet TV pakalpojuma risinājums nepieļauj piekļūstamības prasību iestrādi. Virszemes Tet TV pakalpojuma lietotājiem SIA “Tet” piedāvā Tet TV+ pakalpojumu, kas nodrošina pakalpojuma piekļūstamību.
Elektroniskās tirdzniecības pakalpojums interneta vietnē https://www.tet.lv/veikals/
Elektroniskās tirdzniecības pakalpojuma interneta vietne daļēji atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.
Neatbilstība ir konstatēta un šobrīd norit izstrāde šādu piekļūstamības prasību nodrošināšanā:
SIA “Tet” izpilda pienākumus, kādi paredzēti preču izplatītājam piedāvājot tirgū preces, uz ko attiecas piekļūstamības prasības, tajā skaitā, elektroniskās tirdzniecības pakalpojuma interneta vietnē sniedz informāciju par preču piekļūstamību, ja šādu informāciju ir sniedzis atbildīgais saimnieciskās darbības veicējs.
Elektroniskās tirdzniecības pakalpojuma ietvaros izmantotas identifikācijas metodes, drošības un maksājumu rīki, kas ir uztverami, izmantojami, saprotami un skaidri.
SIA “Tet” nodrošina piekļūstamus sekojošus klientu apkalpošanas aspektus:
Pakalpojumu interneta vietne Tet.lv daļēji atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.
Neatbilstība ir konstatēta un šobrīd norit izstrāde šādu piekļūstamības prasību nodrošināšanā:
Pakalpojumu nodrošināšanas ceļā, tajā skaitā saziņas veidos, piekļūstamības prasības SIA “Tet” tiek īstenotas klientu apkalpošanu veicot tekstuāli, audiāli un klātienē.
Informācijas iegūšana par SIA “Tet” pakalpojumiem
Tekstuāli
Audiāli
Klātienē
Pakalpojumu pieteikšana
Tekstuāli
Audiāli
Klātienē
Līgumu apstiprināšana
Tekstuāli
Audiāli
Klātienē
Pakalpojumu aktivizēšana un ierīkošana
Tekstuāli
Audiāli
Klātienē
Atbalsts pakalpojumu lietošanā
Tekstuāli
Audiāli
Klātienē
Atteikšanās no pakalpojumiem
Tekstuāli
Audiāli
Klātienē
Tiešsaistes identifikācijas, drošības, parakstu un maksājumu funkcijas SIA “Tet” pakalpojumu sniegšanas ietvaros izmanto identifikācijas metodes, drošības un maksājumu rīkus, kas ir uztverami, izmantojami, saprotami un skaidri.
Klientu pašapkalpošanās interneta un mobilās lietotnes
Mans Tet interneta vietne atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.
Mans Tet lietotne daļēji atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.
Neatbilstība ir konstatēta un šobrīd norit izstrāde šādu piekļūstamības prasību nodrošināšanā:
Pakalpojumu dokumenti
SIA “Tet” nodrošina piekļūstamus pakalpojumu, uz kuriem attiecas piekļūstamības prasības, dokumentus. Piekļūstamas dokumentu formas atrodamas Tet.lv.
Informācija par SIA “Tet” pakalpojumu atbilstību piekļūstamības prasībām iekļauta līguma kopsavilkumos, kas atrodami Tet.lv.
Jautājumu, atsauksmju un sūdzību gadījumā, lūdzu, sazinieties ar mums:
Šis piekļūstamības paziņojums tika sagatavots 2025.gada 27.jūnijā.