SIA “TET” piekļūstamības paziņojums

Kas ir piekļūstamība?

Piekļūstamība ir iekļaujoša prakse, kas veicina pozitīvu mijiedarbību starp personu un vidi, kurā tiek piedāvātas preces un sniegti pakalpojumi. Tā nodrošina veiksmīgu preču aprites, un pakalpojumu satura un funkcionalitātes mijiedarbību, neraugoties uz tādiem ārējiem faktoriem kā personu digitālā pratība, tehnoloģiju pieejamība, veselības stāvoklis u.c.

Piekļūstamības mērķis ir veicināt preču un pakalpojumu piekļūstamību personām ar invaliditāti un personām ar funkcionēšanās ierobežojumiem un visām personām, kurām ir situatīvi, pārejoši vai pastāvīgi fiziski, garīgi, intelektuāli vai maņu traucējumi, kā arī ar novecošanu saistīti traucējumi vai citi ar personu ķermeņa darbību saistīti traucējumi, kas mijiedarbībā ar dažādiem šķēršļiem ierobežo viņu piekļuvi precēm un pakalpojumiem un var apgrūtināt šo personu pilnvērtīgu un efektīvu līdzdalību sabiedrības dzīvē vienlīdzīgi ar citiem.

Piekļūstamības prasību ieviešana sekmē pilnvērtīgu un efektīvu līdzdalību, uzlabojot piekļuvi plaša patēriņa precēm un pakalpojumiem, kas, pateicoties to sākotnējam dizainam vai vēlākiem pielāgojumiem, atbilst personu īpašajām vajadzībām.

Piekļūstamību regulē Eiropas Savienības direktīva 2019/882 par produktu un pakalpojumu piekļūstamības prasībām, Preču un pakalpojumu piekļūstamības likums un Ministru kabineta noteikumi Nr.128 “Preču un pakalpojumu piekļūstamības prasības”.

SIA “Tet” piekļūstamības prasību iestrādē vadās pēc sekojošiem standartiem un ievieš atbilstību vadoties pēc principiem, kas aprakstīti sekojošās vadlīnijās: 

Piekļūstamības nodrošināšanas prasības un šis piekļūstamības paziņojums attiecas uz SIA “Tet” privātpersonām sniegtajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem, izņemot starpierīču saziņas pakalpojumus, pakalpojumiem, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem un elektroniskās tirdzniecības pakalpojumiem.

Piekļūstamības izvērtējums

SIA “Tet” pakalpojumiem, atkarībā no pakalpojuma veida, ir veikts iekšējs vai ārējs piekļūstamības izvērtējums. Piekļūstamības izvērtējums apliecina pakalpojuma un pakalpojuma sniegšanas procesa, kā arī piekļūstamības prasību pārraudzības atbilstības līmeni noteiktajām piekļūstamības prasībām. Atbilstība piekļūstamības prasībām tiek pārbaudīta un informācija par piekļūstamību pēc nepieciešamības tiek atjaunota balstoties uz periodiski veiktiem piekļūstamības izvērtējumiem un klientu atsauksmēm. Gadījumā, ja tiek konstatēta neatbilstība piekļūstamības prasībām, SIA “Tet” veic korektīvus pasākumus, lai panāktu atbilstību prasībām. 

Piekļūstamības atbilstība

Mājas tālrunis

Balss saziņas pakalpojums.

Pakalpojums atbilst IKT produktu un pakalpojumu piekļūstamības prasību standartam EN 301549:2021 v3.2.1.  

Tet internets

Interneta piekļuves pakalpojums fiksētā tīklā.

Pakalpojuma piekļūstamība tiek nodrošināta saskarnēs, caur kurām par šo pakalpojumu var saņemt informāciju, to pieteikt, apstiprināt, aktivizēt un ierīkot, atteikties no tā, kā arī saņemt klientu apkalpošanas pakalpojumus.

Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.

Mobilais internets

Bezvadu mobilā interneta pakalpojums.

Pakalpojuma piekļūstamība tiek nodrošināta saskarnēs, caur kurām par šo pakalpojumu var saņemt informāciju, to pieteikt, apstiprināt, aktivizēt un ierīkot, atteikties no tā, kā arī saņemt klientu apkalpošanas pakalpojumus.

Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.

Tet TV+

Pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem, tajā skaitā lineārai televīzijas programmu apraidei, televīzijas programmu arhīvam un satura pakalpojumam pēc pieprasījuma, lietojumā ar jebkura pakalpojuma sniedzēja interneta pieslēgumu, neatkarīgi no atrašanās vietas tur, kur pieejams internets.

Šobrīd norit izstrāde pakalpojuma pilnveidošanai saskaņā ar EN 301 549 standartu. Piekļūstamības prasības dažādās pakalpojuma platformās būs pieejamas pakāpeniski laika posmā no 2025.gada 1.oktobra līdz 2025.gada 30.decembrim (Web pārlūkprogramma (PC/Mac), mobilā lietotne Android, mobilā lietotne  iOS, TV aplikācija Android, TV aplikācija iOS).

Pakalpojuma piekļūstamība tiks nodrošināta šādu piekļūstamības funkciju iestrādē:

  • Burtu izmēra maiņa - šobrīd norit izstrāde. Lietotnes atbalsts teksta izmēra palielināšanai, ko lietotājs kontrolē lietotnes iestatījumos, kā arī, gala iekārtas operētājsistēmas atbalsts dinamiskam fonta izmēra pielāgojumam.
  • Subtitru izmēra un stilu maiņa - šobrīd norit izstrāde. Lietotnes atbalsts subtitru fonta, izmēra, ēnojuma un fona krāsas maiņai, ko lietotājs kontrolē lietotnes iestatījumos.
  • Video satura atskaņošanas ātrums -  šobrīd norit izstrāde. Satura atskaņošanas ātruma maiņa video atskaņotājā.
  • Savienojamība ar ekrāna lasītājiem - šobrīd norit izstrāde. Gala iekārtas operētājsistēmas ekrāna lasītāju atbalsts, pārvēršot tekstu un vizuālos elementus citā sensorā izvadē.
  • Balss komandas - šobrīd norit izstrāde. Gala iekārtas operētājsistēmas ekrāna lasītāju atbalsts balss komandu ievadē.
  • Tastarūras īsinājumtaustiņu izmantošana - šobrīd norit izstrāde. Satura kontrole izmantojot īsinājumtaustiņus, ko lietotājs kontrolē lietotnes iestatījumos. Kontrole ietver atskaņošanu, atskaņošanas pārtraukšanu, attīšanu atpakaļ, pārtīšanu uz priekšu, kā arī ekrāna izmēra un skaļuma iestatījumu maiņu.
  • Samazināta kustību intensitāte -  šobrīd norit izstrāde. Lietotnes atbalsts samazinot vai izslēdzot kustību efektus un satura atskaņošanas elementus, ko lietotājs kontrolē lietotnes iestatījumos.
  • Kontrasta un satura attēlojuma maiņa - šobrīd norit izstrāde. Gala iekārtas operētājsistēmas atbalsts dinamiska kontrasta iestatījumu maiņai ekrānam, fontiem un darbībām lietotnē.
 Tet TV

Pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem, tajā skaitā lineārai televīzijas programmu apraidei, televīzijas programmu arhīvam un satura pakalpojumam pēc pieprasījuma, lietojumā ar SIA “Tet”  interneta pieslēgumu.

Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas. 

Tet TV un Tet TV+ pakalpojumi ir savstarpēji aizvietojošas tehnoloģijas, un to savstarpējā izvēle nepasliktina kopējo pakalpojuma pieejamību lietotājam. Tet TV pakalpojuma lietotājiem SIA “Tet” piedāvā Tet TV+ pakalpojuma risinājumu, kas nodrošina pakalpojuma piekļūstamību.

 Virszemes Tet TV

Pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem lineārā televīzijas programmu apraidē.

Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas. 

Virszemes Tet TV pakalpojuma risinājums nepieļauj piekļūstamības prasību iestrādi. Virszemes Tet TV pakalpojuma lietotājiem SIA “Tet” piedāvā Tet TV+ pakalpojumu, kas nodrošina pakalpojuma piekļūstamību.

Elektroniskās tirdzniecības pakalpojumi

Elektroniskās tirdzniecības pakalpojums interneta vietnē https://www.tet.lv/veikals/

Elektroniskās tirdzniecības pakalpojuma interneta vietne daļēji atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam. 

Neatbilstība ir konstatēta un šobrīd norit izstrāde šādu piekļūstamības prasību nodrošināšanā:

  • Kontrasta nodrošināšana:  Apzinātās interneta vietnes sadaļās teksta un fona krāsu kontrasts ir nepietiekams.
  • Kustīga satura apturēšana: Reklāmu karuselī saturu nav iespējams  manuāli kontrolēt.
  • Pārvietošanās uz galveno saturu: Interneta vietnē nav iespēja tūlītēji pārvietoties uz galveno saturu.
  • Klaviatūras navigācija: Pārvietošanās ar klaviatūras funkcijām nedarbojas pilnvērtīgi, nav nodrošināta elementu fokusēšana un navigācijas secības konsekventums. 

 

SIA “Tet” izpilda pienākumus, kādi paredzēti preču izplatītājam piedāvājot tirgū preces, uz ko attiecas piekļūstamības prasības, tajā skaitā, elektroniskās tirdzniecības pakalpojuma interneta vietnē sniedz informāciju par preču piekļūstamību, ja šādu informāciju ir sniedzis atbildīgais saimnieciskās darbības veicējs. 

Elektroniskās tirdzniecības pakalpojuma ietvaros izmantotas identifikācijas metodes, drošības un maksājumu rīki, kas ir uztverami, izmantojami, saprotami un skaidri.

Klientu apkalpošana

SIA “Tet” nodrošina piekļūstamus sekojošus klientu apkalpošanas aspektus:

  • pakalpojumu interneta vietni,
  • pakalpojumu nodrošināšanas ceļu, tajā skaitā saziņas veidus,
  • tiešsaistes identifikācijas, drošības, parakstu un maksājumu funkcijas, 
  • klientu pašapkalpošanās interneta un mobilās lietotnes,
  • pakalpojumu dokumentus.

 

Pakalpojumu interneta vietne Tet.lv daļēji atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.   

Neatbilstība ir konstatēta un šobrīd norit izstrāde šādu piekļūstamības prasību nodrošināšanā:

  • Pārvietošanās uz galveno saturu: Interneta vietnē nav iespēja tūlītēji pārvietoties uz galveno saturu.
  • Teksta atstarpju pielāgojamība: Netiek pilnībā atbalstīta iespēja mainīt rindu, burtu un vārdu atstarpes, nezaudējot satura lasāmību un struktūru. 
  • Klaviatūras navigācija: Pārvietošanās ar klaviatūras funkcijām nedarbojas pilnvērtīgi, nav nodrošināta elementu fokusēšana un navigācijas secības konsekventums.
  • Informācijas struktūra: Funkcionalitāte ir ieviesta daļēji. Daļā no interneta vietņu sadaļām ir nodrošināta atbilstīga struktūra. Apzinātās interneta vietnes sadaļās informācijas satura un struktūras attiecības nav pilnībā definētas. 
  • Kontrasta nodrošināšana:  Apzinātās interneta vietnes sadaļās teksta un fona krāsu kontrasts ir nepietiekams.

 

Pakalpojumu nodrošināšanas ceļā, tajā skaitā saziņas veidos, piekļūstamības prasības SIA “Tet” tiek īstenotas klientu apkalpošanu veicot tekstuāli, audiāli un klātienē.

Informācijas iegūšana par SIA “Tet” pakalpojumiem

Tekstuāli

  • Tet.lv 
  • Pašapkalpošanās portālā Mans Tet 
  • E-pastā tet@tet.lv

Audiāli

  • Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
  • Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177

Klātienē

 

Pakalpojumu pieteikšana

Tekstuāli

  • Tet.lv 
  • Pašapkalpošanās portālā Mans Tet pakalpojumiem Tet TV+, Tet Elektrība un Tet Drošība\
  • E-pastā tet@tet.lv

Audiāli

  • Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli  
  • Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177  

Klātienē

 

Līgumu apstiprināšana

Tekstuāli

  • Pašapkalpošanās portālā Mans Tet  

Audiāli

  • Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
  • Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177  

Klātienē

 

Pakalpojumu aktivizēšana un ierīkošana

Tekstuāli

  • Pašapkalpošanās portālā Mans Tet   
  • E-pastā tet@tet.lv
  • Tet.lv palīdzības sadaļā

Audiāli

  • Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
  • Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177  

Klātienē

 

Atbalsts pakalpojumu lietošanā

Tekstuāli

  • Pašapkalpošanās portālā Mans Tet   
  • E-pastā tet@tet.lv
  • Tet.lv palīdzības sadaļā
  • Rakstot vēstuli uz SIA “Tet” juridisko adresi Dzirnavu iela 105, Rīga, LV-1011

Audiāli

  • Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
  • Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177  

Klātienē

 

Atteikšanās no pakalpojumiem

Tekstuāli

  • Pašapkalpošanās portālā Mans Tet   
  • E-pastā tet@tet.lv
  • Rakstot vēstuli uz SIA “Tet” juridisko adresi Dzirnavu iela 105, Rīga, LV-1011

Audiāli

  • Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
  • Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177

Klātienē

 

Tiešsaistes identifikācijas, drošības, parakstu un maksājumu funkcijas SIA “Tet” pakalpojumu sniegšanas ietvaros izmanto identifikācijas metodes, drošības un maksājumu rīkus, kas ir uztverami, izmantojami, saprotami un skaidri.

 

Klientu pašapkalpošanās interneta un mobilās lietotnes

Mans Tet interneta vietne atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.

Mans Tet lietotne daļēji atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam. 

Neatbilstība ir konstatēta un šobrīd norit izstrāde šādu piekļūstamības prasību nodrošināšanā:  

  • Informācijas struktūra: Funkcionalitāte ir ieviesta daļēji. Daļā iOS un Android lietotņu sadaļās ir nodrošināta atbilstīga struktūra. Apzinātās interneta vietnes sadaļās informācijas satura un struktūras attiecības nav pilnībā definētas.
  • Orientācija: Lietotnes saturs ir pieejams portreta (vertikālajā) režīmā. Lai izmantotu klientu pašapkalpošanās vidi portreta un ainavas (horizontālajā) režīmā, aicinām apmeklēt Mans Tet interneta vietni.

 

Pakalpojumu dokumenti 

SIA “Tet” nodrošina piekļūstamus pakalpojumu, uz kuriem attiecas piekļūstamības prasības, dokumentus. Piekļūstamas dokumentu formas atrodamas Tet.lv. 

Informācija par SIA “Tet” pakalpojumu atbilstību piekļūstamības prasībām iekļauta līguma kopsavilkumos, kas atrodami Tet.lv.

Saziņa

Jautājumu, atsauksmju un sūdzību gadījumā, lūdzu, sazinieties ar mums:

  • Pašapkalpošanās portālā Mans Tet 
  • E-pastā tet@tet.lv 
  • Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177  
  • Tet veikalos https://www.tet.lv/veikals/kontakti
  • Rakstot vēstuli uz SIA “Tet” juridisko adresi Dzirnavu iela 105, Rīga, LV-1011

Ziņas par paziņojuma sagatavošanu

Šis piekļūstamības paziņojums tika sagatavots 2025.gada 27.jūnijā.