16 | 09 | 2013
Uzziņu dienests 1188 atzīmē 17 dzimšanas dienu

Uzziņu dienests 1188 trešdien, 18.septembrī, svinēs dzimšanas dienu - pirms 17 gadiem, 1996. gadā, Cēsīs tika atklāts Latvijā pirmais Izziņu centrs 118, un šis datums uzskatāms par kontaktu centru dzimšanas brīdi Latvijā.

Šo gadu laikā uzziņu līderis Latvijā - Uzziņu dienests 1188  ir apkalpojis 152 582 521 zvanu, kas nozīmē, ka vidēji katrs Latvijas iedzīvotājs ir piezvanījis vairāk nekā 75 reizes.Jaunais pakalpojums ātri vien kļuva populārs: 1188 no vienkārša kontaktu centra ir kļuvis par mūsdienīgu un lietotājam ērtu uzziņu dienestu, kas uzziņas sniedz gan telefoniski, gan sūtot īsziņas.Savukārt interneta portāls www.1188.lv jau vairākus gadus atrodas Latvijas 10 apmeklētāko portālu starpā. Lielu popularitāti ir guvusi arī mobilā lapa m.1188.lv, kas šī gada jūnijā pēc būtisku funkcionālu uzlabojumu ieviešanas kļuva lietotājiem vēl ērtāka. Piemēram, uzņēmuma kataloga meklēšanas rezultāti tiek attēloti secībā gan pēc tuvākā objekta atrašanās vietas, gan pēc uzņēmumiem, ko iesaka Uzziņu dienests 1188, kā arī kartē, precīzi norādot atrašanās vietu. Informācijā par satiksmi papildus vilcienu un starppilsētu autobusu maršrutiem un to atiešanas laikiem var redzēt arī izmaiņas standarta sarakstos, kā arī kursēšanas dienas, attālumu un biļešu cenas.Augustā tirgū tika palaista uzziņu dienesta 1188 mobilā aplikācija Apple ierīcēm, kas ātri ieguva atzinību lietotāju vidū.„Uzziņu sniegšana vienmēr ir izaicinoša, jo cilvēki griežas pie mums pēc palīdzības un atbalsta. Mūsu biznesa veiksmes pamatā ir zinoši, laipni un radoši darbinieki, kuriem piemīt laba reakcija un prasme sniegt klientiem labāko atbildi jebkurā situācijā. Visu šo gadu laikā esam attīstījuši tehnoloģijas un servisa kompetences, lai klients varētu iegūt vajadzīgu informāciju sev ērtā veidā un laikā. Mēs lepojamies ar savu mājas lapu - vienu no populārākajām Latvijā, kā arī ar saviem mobiliem risinājumiem, t.sk.  aplikāciju iPhone un iPad. Ar aplikācijas palīdzību lietotājs var ātri atrast sev tuvākos uzņēmumus, uzzināt aktuālāko informāciju par sabiedriskā transporta kursēšanas laikiem un izklaides iespējām,” stāsta Māris Gulmanis, SIA „Lattelecom BPO” finanšu vadītājs.„Arī turpmāk plānojam būt tirgus līderi, ieviešot jaunākos produktus viedtālruņu un planšetdatoru lietotājiem, attīstot uzziņu sniegšanas kvalitāti un ātrumu un papildinot mūsu datu bāžu saturu ar jaunu informāciju, lai klientam vēršoties pie 1188 vienmēr paliek prātā – viegli uzzināt!” uzsver M. Gulmanis.Uzziņu dienesta 1188 operatori ne tikai sniedz ikdienā cilvēkiem tik nepieciešamo informāciju par sabiedriskā transporta kustību sarakstiem un uzņēmumu darba laikiem, bet bieži vien ir pirmie un vienīgie, kam cilvēki lūdz palīdzību īpašās situācijās.Reiz, kādam klientam sieva tika nogādāta slimnīcā, bet nebija zināms kurā. Operatore Ieva palīdzēja situāciju atrisināt un iedeva telefona numuru, pateicoties kuram vīram izdevās atrast savu kundzi.Klients lūdza padomu, kā apturēt žagas, jo tas nebija izdevies 2 stundas un ūdens dzeršana arī nepalīdzēja. Operatora Toma ieteiktā metode – apēst rupjmaizes gabaliņu un zem mēles palikt tējkaroti cukura, izrādījās visefektīvākā.Kāds cilvēks bankā bija aizmirsis dokumentus. 1188 operators sazinājās ar bankas darbinieci un nosauca klienta telefona numuru, kā rezultātā abi veiksmīgi sazinājās.Bieži 1188 sniedz atbalstu tiem cilvēkiem, kas cenšas sazināties ar saviem radiem un paziņām, kas dzīvo ārzemēs. Piemēram, kāds klients 2 gadu laikā meklēja savu armijas biedru un ar 1188 palīdzību viņam izdevās to sazvanīt un saglabāt kontaktus.Dažreiz pateicīgi klienti ne tikai zvana, bet arī nāk ar „paldies” vārdiem uz 1188 uzziņu centru. No pēdējiem stāstiem – vīrietis pēc atbildes uz jautājumu, vai asinis sūc odu mātīte vai tēviņš, bija solījis konfekšu kasti, kuru arī atveda pēc kāda laika.Klients interesējas, kurā televīzijas kanālā varēs skatīties Jauno vilni, jo bija tikko atbraucis uz Latviju un pārzināja tikai krievu valodā raidošos kanālus. 1188 operators sameklēja klientam nepieciešamo informāciju, pēc kā klients vēlējās uzzināt personīgo tālruni un atsūtīt mazu dāvanu kā pateicību.Taču Uzziņu dienesta 1188 operatoriem klienti ir sagādājuši arī milzum daudz jautrus brīžus, uzdodot smieklīgus un pat kuriozus jautājumus:Atbildot uz jautājumu par vecpuišu un vecmeitu vecumu, klients saka „Jūs esat ļoti forša kompānija!”- Kur Imantā ir 122?- Kas tas būtu – 122?- Mēs te braukājam, nevaram atrast numuru tādu...- Vai tas ir kādas mājas numurs?- Nu, laikam...- Bet kādai ielai?- Nezinu....- Es pa radio dzirdu baigi feino dziesmu. Vai Jūs nepateiktu, kas to izpilda?- Kā izsaukt elektrības avāriju?