Saturs
Piekļūstamība ir iekļaujoša prakse, kas veicina pozitīvu mijiedarbību starp personu un vidi, kurā tiek piedāvātas preces un sniegti pakalpojumi. Tā nodrošina veiksmīgu preču aprites, un pakalpojumu satura un funkcionalitātes mijiedarbību, neraugoties uz tādiem ārējiem faktoriem kā personu digitālā pratība, tehnoloģiju pieejamība, veselības stāvoklis u.c.
Piekļūstamības mērķis ir veicināt preču un pakalpojumu piekļūstamību personām ar invaliditāti un personām ar funkcionēšanās ierobežojumiem un visām personām, kurām ir situatīvi, pārejoši vai pastāvīgi fiziski, garīgi, intelektuāli vai maņu traucējumi, kā arī ar novecošanu saistīti traucējumi vai citi ar personu ķermeņa darbību saistīti traucējumi, kas mijiedarbībā ar dažādiem šķēršļiem ierobežo viņu piekļuvi precēm un pakalpojumiem un var apgrūtināt šo personu pilnvērtīgu un efektīvu līdzdalību sabiedrības dzīvē vienlīdzīgi ar citiem.
Piekļūstamības prasību ieviešana sekmē pilnvērtīgu un efektīvu līdzdalību, uzlabojot piekļuvi plaša patēriņa precēm un pakalpojumiem, kas, pateicoties to sākotnējam dizainam vai vēlākiem pielāgojumiem, atbilst personu īpašajām vajadzībām.
Piekļūstamību regulē Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2019/882 par produktu un pakalpojumu piekļūstamības prasībām, Preču un pakalpojumu piekļūstamības likums un Ministru kabineta noteikumi Nr.128 “Preču un pakalpojumu piekļūstamības prasības”.
SIA “Tet” piekļūstamības prasību iestrādē vadās pēc sekojošiem standartiem un ievieš atbilstību vadoties pēc principiem, kas aprakstīti sekojošās vadlīnijās:
IKT produktu un pakalpojumu piekļūstamības prasību standarts EN 301549:2021 v3.2.1.https://www.etsi.org/deliver/etsi_en/301500_301599/301549/03.02.01_60/en_301549v030201p.pdf
Tīmekļa satura pieejamības vadlīniju (WCAG) AA līmeņa prasības https://www.w3.org/TR/WCAG20/
NEPLP Vadlīnijas pakalpojumu piekļūstamības prasību nodrošināšanai elektronisko plašsaziņas līdzekļu jomā https://www.neplp.lv/lv/media/9324/download?attachment
LIKTA Piekļūstamības vadlīnijas https://likta.lv/vadlinijas/
Piekļūstamības nodrošināšanas prasības un šis piekļūstamības paziņojums attiecas uz SIA “Tet” privātpersonām sniegtajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem, izņemot starpierīču saziņas pakalpojumus, pakalpojumiem, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem un elektroniskās tirdzniecības pakalpojumiem.
SIA “Tet” pakalpojumiem, atkarībā no pakalpojuma veida, ir veikts iekšējs vai ārējs piekļūstamības izvērtējums. Piekļūstamības izvērtējums apliecina pakalpojuma un pakalpojuma sniegšanas procesa, kā arī piekļūstamības prasību pārraudzības atbilstības līmeni noteiktajām piekļūstamības prasībām. Atbilstība piekļūstamības prasībām tiek pārbaudīta un informācija par piekļūstamību pēc nepieciešamības tiek atjaunota balstoties uz periodiski veiktiem piekļūstamības izvērtējumiem un klientu atsauksmēm. Gadījumā, ja tiek konstatēta neatbilstība piekļūstamības prasībām, SIA “Tet” veic korektīvus pasākumus, lai panāktu atbilstību prasībām.
Pakalpojums atbilst IKT produktu un pakalpojumu piekļūstamības prasību standartam EN 301549:2021 v3.2.1.
Pakalpojuma piekļūstamība tiek nodrošināta saskarnēs, caur kurām par šo pakalpojumu var saņemt informāciju, to pieteikt, apstiprināt, aktivizēt un ierīkot, atteikties no tā, kā arī saņemt klientu apkalpošanas pakalpojumus.
Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.
Pakalpojuma piekļūstamība tiek nodrošināta saskarnēs, caur kurām par šo pakalpojumu var saņemt informāciju, to pieteikt, apstiprināt, aktivizēt un ierīkot, atteikties no tā, kā arī saņemt klientu apkalpošanas pakalpojumus.
Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.
Pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem, tajā skaitā lineārai televīzijas programmu apraidei, televīzijas programmu arhīvam un satura pakalpojumam pēc pieprasījuma, lietojumā ar jebkura pakalpojuma sniedzēja interneta pieslēgumu, neatkarīgi no atrašanās vietas tur, kur pieejams internets.
Šobrīd norit izstrāde pakalpojuma pilnveidošanai saskaņā ar EN 301 549 standartu. Piekļūstamības prasības dažādās pakalpojuma platformās būs pieejamas pakāpeniski laika posmā no 2025.gada 1.oktobra līdz 2025.gada 30.decembrim (Web pārlūkprogramma (PC/Mac), mobilā lietotne Android, mobilā lietotne iOS, TV aplikācija Android, TV aplikācija iOS).
Pakalpojuma piekļūstamība tiks nodrošināta šādu piekļūstamības funkciju iestrādē:
Burtu izmēra maiņa - šobrīd norit izstrāde. Lietotnes atbalsts teksta izmēra palielināšanai, ko lietotājs kontrolē lietotnes iestatījumos, kā arī, gala iekārtas operētājsistēmas atbalsts dinamiskam fonta izmēra pielāgojumam.
Subtitru izmēra un stilu maiņa - šobrīd norit izstrāde. Lietotnes atbalsts subtitru fonta, izmēra, ēnojuma un fona krāsas maiņai, ko lietotājs kontrolē lietotnes iestatījumos.
Video satura atskaņošanas ātrums - šobrīd norit izstrāde. Satura atskaņošanas ātruma maiņa video atskaņotājā.
Savienojamība ar ekrāna lasītājiem - šobrīd norit izstrāde. Gala iekārtas operētājsistēmas ekrāna lasītāju atbalsts, pārvēršot tekstu un vizuālos elementus citā sensorā izvadē.
Balss komandas - šobrīd norit izstrāde. Gala iekārtas operētājsistēmas ekrāna lasītāju atbalsts balss komandu ievadē.
Tastarūras īsinājumtaustiņu izmantošana - šobrīd norit izstrāde. Satura kontrole izmantojot īsinājumtaustiņus, ko lietotājs kontrolē lietotnes iestatījumos. Kontrole ietver atskaņošanu, atskaņošanas pārtraukšanu, attīšanu atpakaļ, pārtīšanu uz priekšu, kā arī ekrāna izmēra un skaļuma iestatījumu maiņu.
Samazināta kustību intensitāte - šobrīd norit izstrāde. Lietotnes atbalsts samazinot vai izslēdzot kustību efektus un satura atskaņošanas elementus, ko lietotājs kontrolē lietotnes iestatījumos.
Kontrasta un satura attēlojuma maiņa - šobrīd norit izstrāde. Gala iekārtas operētājsistēmas atbalsts dinamiska kontrasta iestatījumu maiņai ekrānam, fontiem un darbībām lietotnē.
Pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem, tajā skaitā lineārai televīzijas programmu apraidei, televīzijas programmu arhīvam un satura pakalpojumam pēc pieprasījuma, lietojumā ar SIA “Tet” interneta pieslēgumu.
Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.
Tet TV un Tet TV+ pakalpojumi ir savstarpēji aizvietojošas tehnoloģijas, un to savstarpējā izvēle nepasliktina kopējo pakalpojuma pieejamību lietotājam. Tet TV pakalpojuma lietotājiem SIA “Tet” piedāvā Tet TV+ pakalpojuma risinājumu, kas nodrošina pakalpojuma piekļūstamību.
Pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi audiovizuāliem elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumiem lineārā televīzijas programmu apraidē.
Pakalpojuma sniegšanā tiek izmantotas iekārtas. Preču un pakalpojumu piekļūstamības likuma pārejas periodā piekļūstamības prasības šīm iekārtām nav piemērojamas.
Virszemes Tet TV pakalpojuma risinājums nepieļauj piekļūstamības prasību iestrādi. Virszemes Tet TV pakalpojuma lietotājiem SIA “Tet” piedāvā Tet TV+ pakalpojumu, kas nodrošina pakalpojuma piekļūstamību.
Elektroniskās tirdzniecības pakalpojums interneta vietnē https://www.tet.lv/veikals/
Elektroniskās tirdzniecības pakalpojuma interneta vietne daļēji atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.
Neatbilstība ir konstatēta un šobrīd norit izstrāde šādu piekļūstamības prasību nodrošināšanā:
Kontrasta nodrošināšana: Apzinātās interneta vietnes sadaļās teksta un fona krāsu kontrasts ir nepietiekams.
Kustīga satura apturēšana: Reklāmu karuselī saturu nav iespējams manuāli kontrolēt.
Pārvietošanās uz galveno saturu: Interneta vietnē nav iespēja tūlītēji pārvietoties uz galveno saturu.
Klaviatūras navigācija: Pārvietošanās ar klaviatūras funkcijām nedarbojas pilnvērtīgi, nav nodrošināta elementu fokusēšana un navigācijas secības konsekventums.
SIA “Tet” izpilda pienākumus, kādi paredzēti preču izplatītājam piedāvājot tirgū preces, uz ko attiecas piekļūstamības prasības, tajā skaitā, elektroniskās tirdzniecības pakalpojuma interneta vietnē sniedz informāciju par preču piekļūstamību, ja šādu informāciju ir sniedzis atbildīgais saimnieciskās darbības veicējs.
Elektroniskās tirdzniecības pakalpojuma ietvaros izmantotas identifikācijas metodes, drošības un maksājumu rīki, kas ir uztverami, izmantojami, saprotami un skaidri.
SIA “Tet” nodrošina piekļūstamus sekojošus klientu apkalpošanas aspektus:
pakalpojumu interneta vietni,
pakalpojumu nodrošināšanas ceļu, tajā skaitā saziņas veidus,
tiešsaistes identifikācijas, drošības, parakstu un maksājumu funkcijas,
klientu pašapkalpošanās interneta un mobilās lietotnes,
pakalpojumu dokumentus.
Pakalpojumu interneta vietne Tet.lv daļēji atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.
Neatbilstība ir konstatēta un šobrīd norit izstrāde šādu piekļūstamības prasību nodrošināšanā:
Pārvietošanās uz galveno saturu: Interneta vietnē nav iespēja tūlītēji pārvietoties uz galveno saturu.
Teksta atstarpju pielāgojamība: Netiek pilnībā atbalstīta iespēja mainīt rindu, burtu un vārdu atstarpes, nezaudējot satura lasāmību un struktūru.
Klaviatūras navigācija: Pārvietošanās ar klaviatūras funkcijām nedarbojas pilnvērtīgi, nav nodrošināta elementu fokusēšana un navigācijas secības konsekventums.
Informācijas struktūra: Funkcionalitāte ir ieviesta daļēji. Daļā no interneta vietņu sadaļām ir nodrošināta atbilstīga struktūra. Apzinātās interneta vietnes sadaļās informācijas satura un struktūras attiecības nav pilnībā definētas.
Kontrasta nodrošināšana: Apzinātās interneta vietnes sadaļās teksta un fona krāsu kontrasts ir nepietiekams.
Pakalpojumu nodrošināšanas ceļā, tajā skaitā saziņas veidos, piekļūstamības prasības SIA “Tet” tiek īstenotas klientu apkalpošanu veicot tekstuāli, audiāli un klātienē.
Informācijas iegūšana par SIA “Tet” pakalpojumiem
Tekstuāli
Tet.lv
Pašapkalpošanās portālā Mans Tet
E-pastā tet@tet.lv
Audiāli
Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177
Klātienē
Tet veikalos https://www.tet.lv/veikals/kontakti
Tekstuāli
Tet.lv
Pašapkalpošanās portālā Mans Tet pakalpojumiem Tet TV+, Tet Elektrība un Tet Drošība
E-pastā tet@tet.lv
Audiāli
Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177
Klātienē
Tet veikalos https://www.tet.lv/veikals/kontakti
Tekstuāli
Pašapkalpošanās portālā Mans Tet
Audiāli
Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177
Klātienē
Tet veikalos https://www.tet.lv/veikals/kontakti
Izmantojot kurjera pakalpojumu
Izmantojot pasta pakalpojumu
Tekstuāli
Pašapkalpošanās portālā Mans Tet
E-pastā tet@tet.lv
Tet.lv palīdzības sadaļā
Audiāli
Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177
Klātienē
Tet veikalos https://www.tet.lv/veikals/kontakti
Tet meistars mājas vizītē
Izmantojot pakomāta pakalpojumu iekārtu saņemšanai
Tekstuāli
Pašapkalpošanās portālā Mans Tet
E-pastā tet@tet.lv
Tet.lv palīdzības sadaļā
Rakstot vēstuli uz SIA “Tet” juridisko adresi Dzirnavu iela 105, Rīga, LV-1011
Audiāli
Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177
Klātienē
Tet veikalos https://www.tet.lv/veikals/kontakti
Tet meistars mājas vizītē
Izmantojot pakomāta pakalpojumu iekārtu maiņas gadījumā
Tekstuāli
Pašapkalpošanās portālā Mans Tet
E-pastā tet@tet.lv
Rakstot vēstuli uz SIA “Tet” juridisko adresi Dzirnavu iela 105, Rīga, LV-1011
Audiāli
Tet.lv norādot kontakttālruni par sazināšanos audiāli
Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177
Klātienē
Tet veikalos https://www.tet.lv/veikals/kontakti
Izmantojot pakomāta pakalpojumu iekārtu maiņas gadījumā
Tiešsaistes identifikācijas, drošības, parakstu un maksājumu funkcijas SIA “Tet” pakalpojumu sniegšanas ietvaros izmanto identifikācijas metodes, drošības un maksājumu rīkus, kas ir uztverami, izmantojami, saprotami un skaidri.
Mans Tet interneta vietne atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.
Mans Tet lietotne daļēji atbilst WCAG 2.1 AA piekļūstamības standartam.
Neatbilstība ir konstatēta un šobrīd norit izstrāde šādu piekļūstamības prasību nodrošināšanā:
Informācijas struktūra: Funkcionalitāte ir ieviesta daļēji. Daļā iOS un Android lietotņu sadaļās ir nodrošināta atbilstīga struktūra. Apzinātās interneta vietnes sadaļās informācijas satura un struktūras attiecības nav pilnībā definētas.
Orientācija: Lietotnes saturs ir pieejams portreta (vertikālajā) režīmā. Lai izmantotu klientu pašapkalpošanās vidi portreta un ainavas (horizontālajā) režīmā, aicinām apmeklēt Mans Tet interneta vietni.
SIA “Tet” nodrošina piekļūstamus pakalpojumu, uz kuriem attiecas piekļūstamības prasības, dokumentus. Piekļūstamas dokumentu formas atrodamas Tet.lv.
Informācija par SIA “Tet” pakalpojumu atbilstību piekļūstamības prasībām iekļauta līguma kopsavilkumos, kas atrodami Tet.lv.
Jautājumu, atsauksmju un sūdzību gadījumā, lūdzu, sazinieties ar mums:
Pašapkalpošanās portālā Mans Tet
E-pastā tet@tet.lv
Zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67000177
Tet veikalos https://www.tet.lv/veikals/kontakti
Rakstot vēstuli uz SIA “Tet” juridisko adresi Dzirnavu iela 105, Rīga, LV-1011
Šis piekļūstamības paziņojums tika sagatavots 2025.gada 27.jūnijā.