Tet darbības rādītāji pirmajā pusgadā saglabājas iepriekšējā gada līmenī

tet logo balts fons

Neskatoties uz ārkārtas situācijas izraisīto ekonomisko spriedzi, Tet grupas uzņēmumiem pirmo sešu mēnešu apgrozījumu izdevies saglabāt iepriekšējā gada līmenī, sasniedzot 107,4 miljonus eiro, liecina neauditētie finanšu rezultāti. Turpinājusies arī eksporta izaugsme, sasniedzot 15,6 miljonu eiro apgrozījumu. Gada pirmajos sešos mēnešos par 17% pieaugušas arī iemaksas valsts budžetā nodokļu formā, sastādot 30 miljonus eiro.

"Pēdējā mēneša laikā nozarē redzams zināms noskaņojuma uzlabojums, taču sabiedrība un uzņēmumi arvien ievēro piesardzību savos lēmumos un pakalpojumu izvēlē, tādējādi straujāka tehnoloģiju un izklaides nozares attīstība kavējas. Tādēļ Tet tāpat kā citi uzņēmumi šinī laikā ir ne tikai turpinājis nodrošināt kritiski nozīmīgo interneta un televīzijas infrastruktūru, bet arī meklējis jaunas sadarbības formas, piemēram, biznesa klientiem Latvijā un eksporta tirgos rīkojot videokonferences un tiešsaistes seminārus, konsultējot attālināta darba un IT drošības jautājumos utt.," stāsta Tet valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Laikā, kad cilvēki vairāk uzturējās mājās un bija nepieciešamas papildu izklaides iespējas, televīzijas piedāvājums tika augsti novērtēts. Visstraujāk audzis Shortcut pakalpojums, piedāvājot plašu vietējo un pasaules filmu un seriālu klāstu – sešu mēnešu laikā skatītājiem piedāvāti 12 jauni vietējie Latvijas seriāli, raidījumi, koncerti, stāvizrāde utt., tostarp divas seriāla "Lielie Muļķi" sezonas, raidījums bērniem "Mazo ģēniju akadēmija", populārās recepšu grāmatas autores Zanes Grēviņas raidījums "Našķoties" un citi. Tāpat skatītājus priecēja Eiropas labāko un kritiķu atzītāko arthouse filmu izlase, Holivudas seriāli, filmas un animācijas filmas, kas tiešsaistes pirmizrādes piedzīvoja daudz ātrāk nekā ikdienas situācijā, piemēram, "Trusis Džodžo", "Džentelmeņi", "Zirnekļcilvēks: Tālu no mājām" "Atpakaļceļš", "Džumandži: Nākamais līmenis", "Sliktie puiši uz mūžu", "Frozen 2" un daudzi citi. Aicinot palikt mājās ārkārtas situācijā, Tet saviem televīzijas klientiem arī dāvināja plašu bezmaksas saturu – gan filmas vecākiem Shortcut bezmaksas filmu kategorijā #paliecmājās, gan bērnu kanālus, animācijas filmas utt. Piemēram, bezmaksas periodā Bērnu stūrītī, kas ir īpaša, droša sadaļa pašiem jaunākajiem skatītājiem, skatīšanās ilgums pieauga trīs reizes, domājams, tādējādi arī palīdzot vecākiem veltīt lielāku uzmanību attālinātajam darbam. 

Uzņēmumu vidū lielāka nepieciešamība nekā pirms gada bijusi pēc datortehnikas apkalpošanas, tehniskajām ierīcēm, Tet mākoņpakalpojumiem un arīdzan datu pakalpojumiem. Par vairāk nekā trešdaļu audzis eksporta apgrozījums, pateicoties datu centru pakalpojumu eksportam un optikas izbūvei Vācijas teritorijā, kur darbi turpinājās arī Covid-19 izraisītās krīzes laikā. Ārvalstu tirgos, tāpat kā Latvijā uzņēmumi novērtēja iespēju bez maksas uz laiku lietot Tet mākoņu platformu, kā arī Tet pieredzi un atbalstu biznesa darbības nodrošināšanai un IT drošības konsultācijas ārkārtas apstākļos. Izprotot nepieciešamību ātri reaģēt uz krīzes situāciju Covid-19 pandēmijas dēļ, Tet ir atbalstījis HackForce hakatonu, kas izstrādāja risinājumus cīņai ar vīrusa sekām, kā arī akcelerācijas programmu EdTech Evolution, meklējot jaunus risinājumus nākotnes izglītības jomā.

Šī gada pirmajos sešos mēnešos augusi Helio Media kanālu 360TV un STV Pirmā! atpazīstamība un reitingi, pateicoties kvalitatīvam, pašu radītam saturam, tomēr, līdzās apmācību jomai, reklāmas bizness ir viena no visvairāk ietekmētajām jomām.

Pateicoties tam, ka Tet samazinājis ekspluatācijas un administrācijas izmaksas, EBITDA augusi par 3%, sasniedzot 31,9 miljonus eiro.

 

Publicēts 2020. gada 16. jūlijā.